wtorek, 12 lipca 2022

Wino z czereśni i czarnej porzeczki.

 

Wino z czereśni i czarnej porzeczki.

  

W tym roku zrobiłem wino z czereśni, czarnych porzeczek oraz dodałem trochę owoców morwy czarnej. Myślę że wino powinno być o dość ciekawym smaku. W przepisie jest 4 l wody ja dałem 5 l, bo moszcz był dość gęsty.

 

Składniki :

6 kg dojrzałych ciemnoczerwonych czereśni
2 kg czarnej porzeczki
15 - 20 dkg owoców morwy czarnej ( opcjonalnie )
4 l wody
2 kg cukru
drożdże do win czerwonych
pożywka

Sposób wykonania :

  Czereśnie opłucz, usuń ogonki oraz nadpsute owoce, wydryluj. Porzeczki opłucz, usuń ogonki, rozgnieć tłuczkiem. Wydrylowane czereśnie i rozgniecione porzeczki włóż do większego naczynia ( może to być garnek emaliowany ), dodaj opłukane owoce morwy. Całość wymieszaj, garnek przykryj gazą lub ściereczką i odstaw w ciemne miejsce na 2 dni. Dwa razy dziennie moszcz zamieszaj. Po tym czasie dodaj przegotowaną i wystudzoną wodę , cukier, pożywkę oraz przygotowane drożdże według przepisu na opakowaniu. Całość dokładnie przemieszaj, przelej do balona ( ja użyłem balona o pojemności 20 l ). Balon zamknij szczelnie korkiem z rurką fermentacyjną i odstaw w ciepłe ciemne miejsce na tydzień. Po tygodniu przecedź zawartość balona przez gęste sitko, wyciśnij  resztki soku z moszczu. W razie potrzeby możesz dodać teraz cukru. Otrzymany płyn przelej z powrotem do balona ( ja wlałem do drugiego mniejszego ), balon ponownie zamknij korkiem z rurką fermentacyjną. Odstaw balon z winem w ciemne miejsce na 2 - 3 miesiące lub nawet jeszcze dłużej. W tym czasie wino dofermentuje oraz ładnie się wyklaruje. Następnie zlej wino znad osadu, rozlej do butelek. Butelki szczelnie zakorkuj, naklej na nie etykiety z opisem. Wino przechowuj w ciemnym miejscu w pozycji leżącej. Wino możesz skosztować gdy poleży co najmniej 6 miesięcy, a najlepiej rok. 

 

Na wino najlepsze będą czereśnie o ciemnoczerwonym kolorze.

 PAMIĘTAJ ! Nigdy nie siadaj za kierownicę po wypiciu alkoholu ! Bez względu na rodzaj alkoholu, jaki spożywamy, jest w nim obecna taka sama substancja, czyli C2H5OH. Tutaj możesz sprawdzić ile masz alkoholu w organizmie :  https://pijodpowiedzialnie.pl/kalkulator/

 W CIĄŻY NIE PIJĘ ALKOHOLU ! Nawet lampka czerwonego wina do obiadu może zaszkodzić Twojemu rozwijającemu się płodowi ! Twoje dziecko może odczuwać przez całe swoje życie konsekwencje Twojego wyboru. Czy warto więc poświęcić swoje dziecko dla kieliszka alkoholu ??? Tutaj dowiesz się więcej : https://pijodpowiedzialnie.pl/alkohol-a-ciaza/
 
 

 

  Życzę zdrowia !  

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz